(Un)moderated user tests en diepte-interviews
Via het platform van User Sense kun je drie type onderzoeken uitvoeren.
- Unmoderated user tests. Voor wanneer je een high-fidelity prototype wil testen of feedback op een bestaande website of app wil krijgen.
- Moderated user tests. Voor wanneer je een low-fidelity prototype wil testen of de usability van een complexere website, app of flow wil testen.
- Diepte-interviews. Voor wanneer je extra context of achtegrondinformatie om de knelpunten van de doelgroep beter in kaart te brengen.
Geen complexe abonnementstructuur
Met een vast tarief per testsessie, houd je de kosten in de hand en krijg je voor elk project een factuur. Het is mogelijk om testsessies af te nemen op desktop, mobiel en tablets. Een volledig overzicht van de tarieven tref je aan op de tarievenpagina.
Test met eigen testers
Wil jij zelf testers uitnodigen om deel te nemen aan een unmoderated, moderated of interview? Ook dat is mogelijk. Testers ontvangen dan een automatische uitnodiging en instructie over hoe zij deel kunnen nemen. Uiteraard geheel in lijn met AVG-regelgeving.
Werf testers uit onze testerdatabase
In de testerdatabase van User Sense zitten meer dan 15 000 testers. Door het instellen van criteria waar de testers aan moeten voldoen, zorg je ervoor dat je onderzoek uitvoert met je doelgroep.
Automatische opname en transcriptie
Met aantekeningen en transcripties met timestamps, is de analyse gedaan in een mum van tijd.
Emotie- en sentimentanalyse
Met behulp van artificial intelligence (AI) worden de sessies automatisch geanalyseerd. Waar de emotieanalyse kijkt naar de gezichtsuitdrukking van testers, richt de sentimentanalyse zich op hoe positief of negatief de testers zich heeft uitgedrukt.
Exporteren
Door het exporteren van de testsessies, aantekeningen en de highlights kun je deze intern opslaan en bewerken. Bij User Sense zijn we fan van de aantekeningenexport, omdat je op deze manier alle aantekeningen in een bestand ziet. Hierdoor gaat de analyse een stuk sneller.
Usability metrics
Ter onderbouwing van de kwalitatieve inzichten die volgen uit de testsessies die via User Sense worden afgenomen, zijn er meerdere usability metrics beschikbaar gesteld. Het gaat in dit geval om de System Usability Scale, Net Promoter Score en Single Ease Question.
Onderzoektemplates
Maak gebruik van de onderzoekstemplates die door het UX-onderzoeksteam van User Sense zijn opgesteld. Deze templates zijn beschikbaar in het Nederlands en Engels en op maat gemaakt voor B2B, E-commerce en travel.
Live meekijken
Wanneer je moderated user tests of diepte-interviews uitvoert, is het mogelijk om anderen live mee te laten kijken via de livestream van User Sense. Doordat stakeholders bij de livestream niet deelneen aan de sessie, wordt beïnvloeding van de tester tot een minimum beperkt.
Websites, apps, prototypes en concepten
Via de verschillende onderzoekstechnieken die het platform van User Sense aanbiedt, is het mogelijk om zowel websites, apps, prototypes als concepten te testen. Meer over wanneer welke techniek het meest geschikt is, lees je in dit artikel.
Aan de slag met user testing?
Maak een account aan of boek een demo met ons om het platform beter te leren kennen.