Respondenten werven voor UX-onderzoek

Bij User Sense snappen we dat de kwaliteit van UX-onderzoek valt of staat met de kwaliteit van de respondenten. Met behulp van onze tool voor het uitvoeren van user tests en interviews en respondentenpool met meer dan 25 000+ respondenten helpen wij je jouw doelgroep te vinden. 

Zowel remote als op locatie. Wij regelen de werving, jij doet het onderzoek. Zo kun je binnen 72 uur al aan de slag. 

Lastige doelgroep? Geen probleem. Vul hieronder het formulier in en we laten je binnen één werkdag weten of we je kunnen helpen en hoeveel het kost. 

  • Wij werven respondenten uit jouw doelgroep binnen 72 uur
  • User tests, interviews en focusgroepen zowel remote als op locatie
  • Vaste wervingstarieven ongeacht aantal wervingscriteria

Wij doen de werving, jij het onderzoek

Respondentenwerving voor en door UX-onderzoekers.

1 - Geef de wervingscriteria door

Wij laten je weten of het haalbaar is om de respondenten te werven en doen een vrijblijvend prijsvoorstel.

2 - Wij werven de respondenten

Met frequente wervingsupdates weet je altijd waar je aan toe bent en plannen wij na akkoord de respondenten voor je in.

3 - Jij voert het onderzoek uit

Op locatie of remote? Jij bepaalt. Maak gratis gebruik van onze tool of nodig respondenten uit op locatie.

Respondenten werven zonder gedoe

Met vaste all-in tarieven weet je altijd waar je aan toe bent.

Voorstel op maat Bereken prijs
Remote of op locatie

Wij werven respondenten, jij doet het onderzoek. Op locatie of remote? Jij bepaalt.

Werving binnen 72 uur

Een doorlooptijd van enkele dagen in plaats van weken, zo kan jij snel aan de slag.

25 000+ respondenten

Met meer dan 25 000 respondenten, helpen we je met de werving.

Geen kosten bij no-shows

Moet een respondent onverwachts afzeggen? Dan brengen we geen kosten in rekening.

Voorstel op maat binnen 24 uur

Respondenten nodig? Vertel ons meer.

Binnen één werkdag reactie.

Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen en antwoorden voor jou op een rijtje gezet.

User Sense heeft dit op moment ruim 25 000 actieve respondenten.

Al geloven we zelf niet zo in de aantallen, maar juist in het kunnen werven van de geschikte respondent. Daarvoor maken we allereerst gebruik van onze eigen pool. Lukt dat niet, dan zetten we een referral campagne op waarbij we onze respondenten vragen mensen aan te dragen. Lukt dat ook niet? Dan zetten we een wervingscampagne op via social media, zodat we alsnog de juiste respondenten voor je vinden.  
 

Ja. bij User Sense werken we met vaste all-in tarieven. De uitbetaling van de tester zit dan ook altijd bij de prijs inbegrepen. 

Zeker! We waken ervoor dat respondenten niet te vaak testen. We houden bij hoe vaak een respondent mee heeft gedaan met onderzoeken in de afgelopen maanden en zorgn ervoor dat zij aan maximaal drie testen per jaar meedoen. 

Als het echt nodig is, kunnen respondenten binnen 72 uur worden aangeleverd. Toch nemen we hier het liefst een week de tijd voor. Waarom? Omdat er dan meer aanmeldingen binnenkomen en we zo de beste respondenten kunnen selecteren voor het onderzoek. 

Zeker weten. Bij User Sense weten we als geen ander dat het uitvoeren van onderzoek stressvol kan zijn. Daarom zorgen we ervoor dat er altijd iemand op stand-by staat om bij te springen in het geval van een technisch issue of een no-show. 

Alle respondenten doorlopen een aanmeldproces waarin wordt uitgelegd wat er van hun wordt verwacht tijdens gebruikersonderzoeken. Zaken zoals hardop moeten nadenken en zoveel mogelijk feedback geven is dan ook iets waar zij bekend mee zijn.

Het voordeel is dat wij zelf aan de lopende band gebruikersonderzoeken uitvoeren en dus goed kunnen voorzien in het begeleiden van respondenten voor UX-onderzoek. 
 

User Sense is structureel bezig met het uitbreiden van de respondentenpool en besteedt ruim 20% van de omzet aan wervingscampagnes. Los van de structurele werving, zetten wij ook wervingscampagnes op voor klanten om de juiste respondent te kunnen vinden. 

Ja! Als de sessies online verlopen, maken we gebruik van onze eigen tool. Hierdoor weten testers altijd wat ze moeten doen en wat ervan ze wordt verwacht. 

In het geval van een no-show is het makkelijk: de kosten voor de werving worden dan niet in rekening gebracht. 

Doet een respondent wel mee aan het onderzoek, maar ben je niet tevreden over zijn of haar input? Dit gebeurt gelukkig bijna nooit, maar mocht het gebeuren dan komen we hier in overleg altijd wel tot een oplossing.

Het voordeel van werken met onze respondentenpool is dat we deze zelf ook actief gebruiken en dus extra kritisch zijn op de kwaliteit van respondenten. Het gebeurt dan ook bijna nooit dat een respondent niet veel praat of (te) weinig input levert. 

Zeker. Zowel bij online onderzoek als onderzoek op locatie, voorzien wij in alle communicatie en support richting de tester. Zo weten we zeker dat alles soepel verloopt.