UX-onderzoek uitvoeren? Word lid van het User Sense Agency Network.

Al vanaf dag één werken we bij User Sense nauw samen met online marketing- en designbureaus in Nederland, België en Duitsland. Met behulp van de tool, de testerdatabase en de ondersteuning van het UX-team van User Sense helpen we bureaus met het uitvoeren van kwalitatief UX-onderzoek. 

Door het uitvoeren van usability-onderzoek, krijg je meer inzicht in waarom gebruikers bepaald gedrag uitvoeren. De ideale voedingsbodem voor succesvolle redesign en CRO-trajecten. 

  • Eigen agency-account met onbeperkt aantal gebruikers
  • Whitelabel rapportage in huisstijl van de agency
  • Gratis testsessie voor geïnteresseerde klanten

Gratis testsessie voor geïnteresseerden

Probeer je een klant te overtuigen van de waarde van usability-onderzoek? Dan kan een gratis testsessie goed van pas komen. Wanneer je je als agency aansluit bij het Agency Network kun je een gratis user test bij ons aanvragen. 

In een korte user test van zo'n 5 tot 10 min vragen we één tester om een aantal taken uit te voeren. Na het bekijken van de gratis test zijn klanten vaak zo enthousiast, dat ze het traject maar al te graag in gang willen zetten. 

Gratis user test aanvragen

UX-onderzoekspartner

Het kiezen van de juiste onderzoeksmethodologie is niet altijd voordehandliggend. Dit is namelijk afhankelijk van de fase waarin het product zich bevindt en welke onderzoeksvraag er wordt gesteld. Daarover lees je meer in dit artikel.

Doordat we bij User Sense aan de lopende band onderzoeken uitvoeren, kunnen we je goed adviseren welke onderzoekstechniek het meest voordehandliggend is. Het voordeel van aansluiten bij het Agency Network?

Je raadt het al: een sparringspartner op het gebied van UX

Whitelabel UX-onderzoeksrapport

De ervaring leerde dat veel bureaus na het opleveren van een onderzoeksrapport in de User Sense huisstijl, de resultaten alsnog vaak kopieerden en plakten in een eigen template. Zonde van de tijd natuurlijk. 

En om dat te voorkomen, hebben we het mogelijk gemaakt om rapportages whitelabel af te nemen. In de praktijk betekent dit dat onze UX-onderzoekers het rapport maken in een template van het bureau, zodat deze daarna vrijwel direct opgeleverd kan worden. 

Download UX-onderzoeksrapport

Zelf uitvoeren? Krijg feedback op het testplan.

Wil je als bureau zelf kwalitatief UX-onderzoek gaan uitvoeren? Dan is het opstellen van het testplan misschien wel het belangrijkste onderdeel van het onderzoek. Om ervoor te zorgen dat je het maximale uit het onderzoek haalt, kun je als lid van het User Sense Agency Network feedback vragen op het testplan aan een van de UX-onderzoekers van User Sense. 

Agency-account met onbeperkt aantal gebruikers

Met meerdere collega's werken aan een onderzoek? Dan kun je wat ons betreft de hele organisatie uitnodigen om toegang te krijgen tot de testsessies, het onderzoeksrapport of de highlightvideo. 

Ook is het mogelijk om onder het agency-account, klantaccounts aan te maken en deze te beheren. Net zoals je gewend bent bij Google Ads of andere platformen. Zo heb je zelf de touwtjes in handen en bepaal je wie er toegang krijgt tot de onderzoeksresultaten. 

Mogelijkheid om eigen testpanel op te bouwen

Hebben jullie al een eigen testerdatabase of wil je soms ook onderzoek uitvoeren met testers die jullie zelf werven? Dan is het mogelijk om hen uit te nodigen via het platform. Deze testers zijn dan alleen inzetbaar voor jullie eigen onderzoeken. Dat betekent dat deze niet door andere bureaus of klanten gebruikt kunnen worden. 

Samen UX-onderzoek uitvoeren?

Boek dan een vrijblijvende kennismaking met ons om de mogelijkheden te bespreken.