Nieuw: onderzoek door heel Europa! Boek een demo.

User Sense
Klantreis- of customer journey onderzoek

Wat is de customer journey en hoe wordt deze ervaren?

Customer journey onderzoek geeft inzicht in hoe klanten het oriëntatie- en aankoopproces en het gebruik van een product of dienst ervaren. De customer journey map toont alle contactmomenten en bijbehorende ervaringen en emoties.

  • Uitgevoerd via ons eigen platform voor UX- en marktonderzoek
  • Bestaande klanten uitnodigen of laat ons de werving verzorgen
  • Onze onderzoeksservice neemt het werk voor je uit handen
Gratis prijsindicatie aanvragen Contact opnemen
Volledig inzicht in de klantreis

Onderzoek de contactmomenten, belevingen en emoties van jouw klanten.

Overzichtelijke customer journey map

De resultaten worden visueel uitgewerkt op basis van échte klantervaringen.

Gedrag, motieven en barrières

Inzage in het klantgedrag en de motieven en barrières in de klantreis.

Onze aanpak

Onderzoeksservice

Respondenten werven

Resultaten

Prijsindicatie

Onze aanpak

Voor representatieve resultaten kan kwantitatief onderzoek worden ingezet, welke kunnen worden verrijkt door het uitvoeren van interviews of focusgroepen. De precieze invulling hangt af van het vraagstuk. 

Mogelijke onderzoeksmethoden
  • Enquêtes. Voor het vergaren van inzichten onder grotere aantallen, waarbij de focus ligt op het doormeten door middel van open en gesloten vragen. 
  • Interviews. Voor het verkrijgen van diepgaande inzichten, waarbij een interviewer het productgebruik tot in detail bespreekt met de respondent.
  • Focusgroepen. Voor het vergaren van inzichten in groepsverband, waarmee er aan de hand van stellingen en groepsdiscussies kwalitatieve inzichten worden verzameld. 
  • Associatietests. Met behulp van RIAT (Rapid Implicit Association Test) kunnen de onbewuste associaties worden gemeten.

Welke methode past het best bij jullie situatie? 

Neem contact met ons op en we laten het je binnen 24 uur weten.

Contact opnemen
Volledig ontzorgd van begin tot eind

Onze onderzoekers helpen je met het kiezen van de juiste onderzoeksopzet, het stellen van de juiste onderzoeksvragen en voeren het onderzoek voor jullie uit. 

Realtime inzage en live meekijken tijdens de uitvoering

Via het platform heb je realtime inzage in de voortgang. Zo kun je de sessies achteraf terugkijken of live meekijken via onze livestream wanneer er sessies met een moderator worden uitgevoerd.

Binnen twee weken een actiegericht onderzoeksrapport

Zo kun je na het onderzoek direct aan de slag met het doorvoeren van optimalisaties. Benieuwd hoe een rapport eruit ziet? Bekijk een voorbeeld onderzoeksrapport

Klanten en potentiële klanten werven via User Sense

Testers of respondenten kunnen het onderzoek maken of breken. Daarom hebben wij onze eigen testerdatabase opgebouwd. Wij kunnen helpen met het werven van testers binnen jouw B2B of B2C-doelgroep.  

Bestaande klanten uitnodigen

Het is mogelijk om onderzoek onder bestaande klanten uit te voeren. Klanten kunnen deelnemen aan onderzoeken zonder dat zij zich bij ons hoeven in te schrijven of deel uitmaken van onze database.

Geen gedoe door uitgebreide instructies en goede ondersteuning

Wij voorkomen het aantal no-shows en technische problemen door te werken met automatische herinneringen, instructies en lokale ondersteuning. 

Resultaten van een mystery shopping onderzoek

Na het uitvoeren van mystery shopping is het volgende duidelijk:

  • Alles wat een klant doet en voelt van oriëntatie tot na aankoop
  • Volledig inzicht in alle contactmomenten, ook wel touch points genoemd
  • Kern van het onderzoek visueel uitgewerkt in een customer journey map
Onafhakelijk onderzoeksrapport en inzage in de resultaten

Onze onderzoekers analyseren alle sessies en maken hier uitgebreid aantekeningen van, welke in te zien zijn via het platform. Hierna worden de resultaten gedeeld in een onderzoeksrapport.

Download een onderzoeksrapport

Download een gratis voorbeeldrapport. 

Download voorbeeldrapport
Kosten voor customer journey onderzoek

De kosten zijn afhankelijk van de gekozen methodes en de werving. Vraag een gratis prijsindicatie en ontvang binnen 24 uur een vrijblijvende prijsindicatie.

Kosten voor het zelf uitvoeren van customer journey onderzoek

Met behulp van ons platform kun je ook zelf aan de slag door gebruik te maken van enquêtesuser tests of interviews.  Op onze tarievenpagina tref je een overzicht aan van de kosten.

Benieuwd naar de kosten?

Ontvang binnen 24 uur een vrijblijvende prijsindicatie. 

Prijsindicatie aanvragen Contact opnemen
Kennisbank

Alles wat je moet weten over marktonderzoek

In dit artikel lees je alles wat je moet weten over het uitvoeren van marktonderzoek.

Naar artikel

Veelgestelde vragen

Hieronder staan de meest gestelde vragen en antwoorden. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. 

Ja. Wij voldoen aan alle privacywetgeving die op dit moment van kracht zijn, waaronder ook de AVG. De verwerking en opslag van onze data vindt plaats binnen Europa. Specifieke vragen rondom ons beleid? Neem dan contact met ons op.

We hebben een reeks aan kwaliteitsmechanismes ingebouwd om de juiste testers te kunnen werven voor elk onderzoek. Los daarvan, checken wij alle unmoderated user tests. Voer je moderated user tests en interviews en en ging er toch iets niet lekker? Dan kun je dat binnen 24 uur aan ons laten weten.

We maken gebruik van verschillende kanalen, variërend van out-of-home-advertising tot online marketingcampagnes. Zo zorgen we ervoor dat ons panel een goede afspiegeling is van de samenleving. In het buitenland zorgen we ervoor dat we een vertaalde en lokale versie van ons platform aanbieden, zodat we ook daar een representatief panel op kunnen bouwen.

Ja, wij werken met verschillende bulkpakketten. Log hiervoor in op het dashboard en ga naar 'Credits' om de verschillende pakketten in te zien. Je kan natuurlijk ook contact met ons opnemen.

Wij opereren in alle Europese markten. Wij zijn het sterkst vertegenwoordigd in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Spanje. Onze wervings-en onderzoeksservice is beschikbaar in heel Europa. 

Ja, wij kunnen zorgdragen voor de testervergoedingen. Wij maken alle testervergoedingen over naar de bankrekening van de tester binnen 2 werkdagen.

Ja, het is mogelijk om zelf geworven testers uit te nodigen via het platform.

Absoluut. Alle Europese agencies zijn bij ons welkom. Los van een agency-account, kun je je als agency aansluiten bij het User Sense Agency Network.

Klantcases

Onderstaande klantcases zijn een selectie van opdrachten die wij voor onze klanten hebben uitgevoerd.