Geen tijd voor UX-onderzoek? Wij helpen je.

Wordt UX-onderzoek vaak uitgesteld omdat er geen tijd is? Maak dan gebruik van het UX-team van User Sense om ervoor te zorgen dat onderzoek toch wordt uitgevoerd. 

Met een hoop enthousiasme helpen we grote en kleine bedrijven met het verbeteren van de user experience. Dat doen we via ons all-in-one platform, waarbij we respondenten werven uit de doelgroep, de testsessies uitvoeren en een actiegericht onderzoeksrapport opleveren. 

Het resultaat? Concrete verbeterpunten waar je direct mee aan de slag kunt. 

  • Wij werven je doelgroep uit onze database met 15 000 testers
  • We vatten onze bevindingen voor je samen in een onderzoeksrapport
  • Volledig remote betekent een voordelig tarief (v.a. €1395,- per onderzoek)
Uitgevoerd door het UX-team

Full service via het User Sense platform

Jij bepaalt wat je wil weten, het UX-team van User Sense voert het onderzoek voor jullie uit.

1 - UX-intake en kick-off

Samen met de UX-onderzoeker stel je de onderzoeksvragen en het testplan op.

2 - Uitvoering via het platform

De werving van respondenten en uitvoering verloopt via het platform.

3 - UX-rapport en advies

De bevindingen worden gepresenteerd in een duidelijk UX-rapport en highlightvideo.

1 - UX-intake en kick-off

Na een digitale kennismaking, volgt de kick-off meeting waar alle stakeholders bij kunnen aanschuiven. Het doel van deze meeting is om duidelijk afgebakende onderzoeksvragen op te stellen, zodat we een testplan kunnen maken dat naadloos aansluit bij de onderzoeksdoelstellingen.

Ook stellen we in deze meeting de respondentenprofielen op. Hierbij maken we een combinatie tussen demografische kenmerken en gedragscriteria. Op die manier zijn we er zeker van dat de respondenten overeenkomen met de doelgroep. De werving, screening en uitbetaling van respondenten verloopt via het platform van User Sense.

2 - Uitvoering via het platform

Via het platform worden de respondenten uitgenodigd om deel te nemen aan de diepte-interviews, moderated of unmoderated user tests.

De gemiddelde doorlooptijd hiervan is 3 tot 5 werkdagen. Zo kun je snel weer verder!

Wat zijn de voordelen van ons usability platform?

  • Live meekijken bij diepte-interviews en moderated user tests
  • Inzien van de resultaten van alle testsessies via het dashboard
  • Toegang tot een internationale pool van 15 000 testers in Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk

3 - UX-rapportage en advies

Het UX-team van User Sense gaat aan de slag met de analyse van de testsessies en vat de bevindingen voor je samen in een duidelijk onderzoeksrapport. Hieruit volgen concrete actiepunten, waardoor je gelijk met de bevindingen en het advies uit de voeten kunt. 

Via het dashboard krijg je volledige toegang tot de testsessies die zijn afgenomen, zodat je deze zelf ook kunt bekijken. Ook knippen we de meest interessante beeldfragmenten uit en voegen deze voor je samen in een highlightvideo van vijf tot tien minuten.

Ideaal om door te sturen naar het ontwikkelteam of te laten zien tijdens een presentatie. 

Meer weten over hoe UX-onderzoek kan leiden tot hogere conversie? Download dan onze whitepaper. 

Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen en antwoorden voor jou op een rijtje gezet.

User Sense heeft dit op moment ruim 10 000 actieve testers.

Onze testers zijn voornamelijk woonachtig in Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Doordat de pool van User Sense vrij jong is, zijn we vaak in staat ook te werven voor complexe respondentenprofielen. 
 

Zeker! We waken ervoor dat respondenten niet te vaak testen. We houden bij hoe vaak een tester mee heeft gedaan met onderzoeken in de afgelopen maanden en zorgen ervoor dat zij aan maximaal twee tests per maand meedoen. 

Zeker! Bij User Sense werken we op dagelijkse basis samen met bureaus in Nederland en België. Hier kom je meer te weten over het User Sense Agency Network.

Ja, het is mogelijk om eigen testers uit te nodigen. We brengen dan uiteraard geen wervingskosten in rekening. Je betaalt dan voor het gebruik van het platform. Meer informatie over de tarieven vind je op deze pagina

Alle testers doorlopen een aanmeldproces waarin wordt uitgelegd wat er van hun wordt verwacht tijdens gebruikersonderzoeken. Zaken zoals hardop moeten nadenken en zoveel mogelijk feedback geven is dan ook iets waar zij bekend mee zijn.

In de meeste gevallen voeren we alleen testsessies uit met testers die de kwalificatietest succesvol hebben doorlopen. Zo weet je zeker dat je testers werft die zich kunnen verwoorden en het leuk vinden om feedback te geven. 

In veel gevallen kunnen testers binnen 72 uur geworven worden, al is het aan te raden hier langer de tijd voor te nemen. Over het algemene geldt dat hoe eerder de werving wordt uitgezet, des te meer aanmeldingen er binnenkomen. 

Ja, het is mogelijk om collega's of klanten de sessie te laten bijwonen als observator. Zij kunnen helpen met het toevoegen van onderzoeksaantekeningen en deelnemen aan de chat. Om ervoor te zorgen dat de tester zich niet al te veel bekeken wordt, nemen observators niet deel aan het gesprek. In de praktijk betekent dat de webcam en de microfoon van de observator altijd uit staat. 

Op dit moment blijven de sessies zes maanden op het platform van User Sense beschikbaar. In deze periode kun je de sessies, bekijken, analyseren en delen met collega's. Ook kun je de sessies downloaden, zodat hier intern op kan worden teruggegrepen.